Emocinio intelekto ugdytojų mokyklose rengimo programa

Kam skirta:

Mokytojams bei švietimo srities specialistams, kurie:

  • nori lavinti savo emocinį intelektą, kad sugebėtų geriau pažinti, suprasti ir kontroliuoti savo emocines reakcijas;
  • nori išmokti geriau suprasti mokinių emocijas, jų priežastis ir pasirinkti tinkamą bendravimo su mokiniais būdą kasdieninėse situacijose (pamokų ar popamokinės veiklos metu) – kai jie nevaldo pykčio, kai pavydas griauna santykius su bendramoksliais, kai pernelyg stipriai jaudinasi, drovisi ar bijo suklysti;
  • nori padėti mokiniams ugdyti jų emocinį intelektą.

Programos moduliai:

Įvadas į emocinį intelektą (EI) ir savęs pažinimas:

  1. Emocijų pažinimo ir savikontrolės aspektai. Keturi EI lavinimo etapai: pažinimas, poveikis, priežasčių supratimas, koregavimas. Individualios dalyvių EI lavinimo programos sudarymas (8 akad. val.).
  2. Kognityvinės emocijų priežastys (G. Kelly, A. Ellis, D. Burns) ir jų supratimas. Kaip jos veikia pedagogo būseną ir pasirinkimus. Emocijų koregavimas ir savikontrolė: giluminiai bei situaciniai įveikos būdai (8 akad. val.).
  3. Giluminių sąlyginių įsitikinimų poveikis asmens emocinei sistemai ir jų koregavimas (4 akad. val.).
  4. Individualus ir grupinis praktinis dalyvių darbas su savo emocijomis (4 akad.val.).

Mokytojų darbas su vaikų  emocijomis kasdieninėse situacijose. Vaikų EI lavinimas:

  1. Mokinių pykčio ir už jų slypinčių priežasčių atpažinimas. Ką daryti, kai mokinys dažnai pyksta? Individualios ir grupinio poveikio priemonės. Rekomenduojamos pykčio valdymo mokymosi priemonės ir būdai, jų integravimas į dalykinį ugdymą (4 akad. val.).
  2. Ką daryti, kai mokinys pernelyg drovus. Priežastys. Individualios ir grupinio poveikio priemonės. Rekomenduojamos drovumo mažinimo mokymosi priemonės ir būdai, jų integravimas į dalykinį ugdymą (4 akad. val.).
  3. Ką daryti, kai mokinys pernelyg bijo suklysti. Priežastys. Individualios ir grupinio poveikio priemonės. Rekomenduojamos baimės suklysti įveikos mokymosi priemonės ir būdai, jų integravimas į dalykinį ugdymą (4 akad. val.).
  4. Ką daryti, kai mokinys pernelyg jaudinasi. Priežastys. Individualios ir grupinio poveikio priemonės. Rekomenduojamos jaudulio mažinimo mokymosi priemonės ir būdai, jų integravimas į dalykinį ugdymą (4 akad. val.).
  5. Mokinių pavydo ir už jo slypinčių priežasčių atpažinimas. Individualios ir grupinio poveikio priemonės. Rekomenduojamos pavydo įveikos mokymosi priemonės ir būdai (4 akad. val.).
  6. Mokinių prislėgta nuotaika už jos slypinčių priežasčių atpažinimas. Individualios ir grupinio poveikio priemonės. Rekomenduojamos liūdesio įveikos priemonės ir būdai (4 akad. val.).
  7. Dalyvių individualus ir grupinis praktinis darbas su mokinių Supervizijos. Atvejų analizė (8 akad. val.).