Programos
moduliai:
1. Savęs
pažinimo modulis ir saviugdos tikslai. Studento asmenybės ir bendravimo
ypatybių nustatymas. Stipriosios ir silpnosios pusės. Matomos ir paslėptos
asmenybės sritys. Augimo zona. Vyraujantys gyvenimo scenarijai. Saviugdos
tikslai siekiant psichoterapeuto ir konsultanto karjeros.
(modulį įeina tyrimas psichologiniais
testais ir įvertinimo centro užduotys).
2. Psichoterapija, konsultavimas,
„coaching‘as“, jų panašumai, skirtumai. Darbo naudojant skirtingus modalumus
palyginimas.
3. Konsultanto ir kliento santykio
etiniai klausimai, būtinos profesinės psichoterapeuto ir konsultanto
kompetencijos.
4. Konsultavimo dinaminis ir turinio
aspektai. Pagrindinių psichoterapinių mokyklų ir jų naudojamų metodų
palyginimas. Sisteminis požiūris į psichoterapiją. Darbo su individu, šeima,
socialine aplinka (grupe, organizacija) specifika.
5. Konsultavimo procesas. Profesinio
kontakto užmezgimas. Įvertinimas (poreikio ir jo konteksto išsiaiškinimas;
sistemos ar asmens pirminė diagnostika, psichopatologinė diagnostika).
Profesinio santykio tikslų nustatymas. Profesinis kontraktas (siekiami
rezultatai, darbo forma, trukmė, bendravimo taisyklės, finansiniai
klausimai). Profesinio santykio ypatybės ir konsultanto asmeninės ribos
(santykio su klientu valdymas. Perkėlimas ir kontrperkėlimas).
6. Terapinio (konsultacinio)
proceso suvokimas laike. Gynybos, pasipriešinimas, regresas. Pasipriešinimo
suvokimas individualiame ir sisteminiame požiūryje. Pirmos ir antros eilės
pokyčiai. Profesinio santykio pabaiga. 6.Terapinio
kontakto ir komunikacinės kompetencijos lavinimas. Komunikacijos ir
meta-komunikacijos suvokimas ir valdymas. Kongruetiškumas terapiniame
santykyje. Humanistinis požiūris į klientą. C. Rogers pokyčio sąlygos. Darbas
su emocijomis humanistinėje, CBT, Gestalt ir kitose paradigmose. Sudėtingų ir
konfliktinių situacijų valdymas. Parama ir konfrontacija psichoterapijoje ir
konsultavime.
7. Kliento vidinių įvykių supratimo
(refleksijos) išplėtimas, jo indėlio į problemą arba atsakomybės už
rezultatus įprasminimas. V. Satir piramidė. Individualios problemos
lokalizacija V.Satir piramidėje.
8.Vidiniai konfliktai, jų
atsiradimo sisteminės priežastys. Vidinių konfliktų eksternalizavimo būdai,
Von Thun vidinės komanda, psichodramos ir kiti metodai bei jų taikymas.
9. Psichologinė krizė asmeninės,
sistemos raidos ir trauminio įvykio požiūriais. Darbas su psichologine krize.
10. Kliento „užstrigimo“ problemoje
priežastys. Probleminį elgesį palaikantys veiksniai. REBT ir CBT kognityvinis
– emocinis metodas, Sokrato dialogas, automatinių minčių, sąlyginių
įsitikinimų nustatymas ir kitos priemonės padedančios koreguoti kliento
mąstymą, emocijas ir santykius. „Reframingas“.
11. Individualūs psichologiniai gynybos
mechanizmai ir pasipriešinimas pokyčiams. Gynybos mechanizmų individuali
psichologinė paskirtis. Individualus darbas su gynybos mechanizmais. Individualių,
šeimos ir organizacijų atvejų analizė.
12. Individualių ir tarpasmeninių bei
šeimos problemų priežastys sistemų teorijos požiūriu. Jų diagnostika ir
terapija remiantis struktūriniu (S.Minuchin), komunikaciniu (V.Satir;
J.Haley, G.Bateson) požiūriais.
13. Sistemos gynybos
(homeostazės) mechanizmai ir pasipriešinimas pokyčiams. Tipiškos reakcijos į
sisteminį pokytį. Gynybos mechanizmų sisteminė paskirtis jų įveikos metodai.
Individualių, šeimos ir organizacijų atvejų analizė. Darbas su vaikais ir
paaugliais.
14. Psichopatologija. Psichikos
sutrikimų klasifikacija ir diagnostika. Psichikos sutrikimų gydymo metodai ir
psichoterapijos galimybės.
15. Sprendimo priėmimas konsultavime ir
jo fasilitavimas. Sprendimo priėmimo modeliai. Pokyčio įgyvendinimas. Priimto
sprendimo sabotavimas, „imunitetas pokyčiams“ (R.Kegan, L.Lahey) ir jo
įveikos būdai.
16. Į tikslą orientuotas konsultavimas
(„couching“) pagal GROW modelį. Modelio taikymas verslo ir asmeniniame
kontekste.
17. Asmeninė ir grupinė psichoterapija.
18. Psichoterapinio ir
konsultacinio darbo individuali ir grupinė supervizija.
|